Training ga voor Goud!

Om de concurrentie aan te gaan met de internetaanbieders en het gat te dichten dat er bestaat tussen de internetaanbieders en onze formules, dienen  verkoopmedewerkers tijdens hun verkoopadviesgesprekken met klanten beter te leren omgaan met de prijsdruk en servicepakketten. Dit vereist een andere manier van het voeren van het verkoopgesprek.

Voorheen werd eerst de fiets verkocht en daarna de service. In de nieuwe, gewenste situatie brengt de verkoper tijdens de eerste fase van het verkoopadviesgesprek de service en de servicepakketten Brons, Zilver en Goud al ter sprake, stelt de klant vragen, weerlegt bezwaren en sluit de verkoop van de fiets met servicepakket succesvol af. Dit vereist een andere manier van gespreksvoering en andere gespreksvaardigheden. Om uw mensen hierin te ontwikkelen volgen zij de training Ga voor Goud!.

Deze training is speciaal voor de verkoopmedewerkers van Bike Totaal en Profile de Fietsspecialist.

Fred Waardenburg – Regiomanager
‘’Ik heb een training van Roland gevolgd. De onderwerpen dekken exact de lading. Wat enorm hielp was dat de desbetreffende ondernemer zijn servicepakketten groot had uitgeprint zodat je hierover kon praten, discussiëren en sparren en mee kon nemen in rollenspellen. Want die zitten er volop in 🙂 Roland creëerde een prima sfeer zodat ook iedereen meedeed. Goede trainer.’’

Doelstelling en resultaat

Dit beheers je na de training:

  • Het strategisch prijsbeleid van Bike Totaal en Profile de Fietsspecialist te integreren in het verkoopadviesgesprek.
  • Een andere volgorde van de fasen van het verkoopadviesgesprek te doorlopen alvorens advies te geven over de fiets, eerst advies te geven over de service(pakketten).
  • Eventuele bezwaren van de klant m.b.t. de servicepakketten te weerleggen en om te buigen naar voordelen voor de klant.
  • Het verkoopadviesgesprek te voeren aan de hand van de borden in de winkel, waarmee zij het voordeel voor de klant direct visueel kunnen maken.

Krachtig programma

De trainingen ‘Ga voor Goud!’ zijn als volgt opgebouwd: eerst volgen deelnemers via de Dynamo Academy een korte e-learning in de vorm van een interactieve video. Vervolgens volgen zij de klassikale training van één dagdeel (avond). Als borging en verankering ontvangen zij na de training een drietal interactieve learning video’s.

Trainingsonderwerpen

De volgende trainingsonderwerpen komen aan bod:

  • Hoe zien de uitgangspunten van het strategisch prijsbeleid van Bike Totaal en Profile de Fietsspecialist eruit?
  • Hoe integreer ik deze uitgangspunten in mijn adviesgesprek?
  • Wat zijn de fasen van het verkoopadviesgesprek en in welke fase breng ik de servicepakketten ter sprake?
  • Welke gespreksvaardigheden en vraagstellingstechnieken kan ik hiervoor inzetten?
  • Hoe beïnvloed en overtuig ik de klant van het voordeel dat hij geniet door te kiezen voor deze servicepakketten?

Hoe voer ik het verkoopadviesgesprek aan de hand van de borden in de winkel, waardoor ik het voordeel van de klant direct visueel kan maken?

Kom jij ook op maandagavond?

De trainingen vinden plaats op de maandagavonden in mei en juni. De ontvangst met een broodje is vanaf 18.30 uur, we trainen van 19.00 tot 22.00 uur.  De trainingen vinden plaats door het hele land op de volgende data:

Stuur een mailtje naar info@ovd-opleidingen.nl met je naam, filiaal, woonplaats, telefoonnummer en voorkeur voor de trainingsdata. Of bel met ons: 0318 – 649 999

 

Blijf op de hoogte met de OVD Opleidingen nieuwsbrief. 

Schrijf je gelijk in!

* indicates required