NL LEERT DOOR
EFFECTIEF BEÏNVLOEDEN
Om de concurrentie aan te gaan met de internetaanbieders, dienen verkoopmedewerkers beter om te gaan met de prijsdruk en het bieden van service.
AANMELDEN:
Deze training duurt 2 lesdagen, inclusief 2 dagdelen met acteur en heeft een studiebelasting van 20 uur.
Algemene info
Doelgroep: Verkopend winkelmedewerkers.
Doel: om de concurrentie aan te gaan met de internetaanbieders en het gat te dichten dat bestaat tussen de internetaanbieders en de fysieke retailer, dienen verkoopmedewerkers te leren tijdens hun verkoopadviesgesprekken met klanten beter om te gaan met de prijsdruk en het bieden van service.
Dit vereist een andere manier van het voeren van het verkoopgesprek. In de gewenste situatie maakt de verkoper verbinding met de bezoeker, stelt veel vragen, brengt de service en toegevoegde waarde van de winkel onder de aandacht en weerlegt de prijs. In deze training gaan we hier actief op in en zijn de deelnemers in staat het bovenstaande toe te passen, wat zorgt voor het gewenste resultaat.
Inhoud
Het trainen van de vaardigheden om van een prijsvergelijker een koper te maken door te trainen op de volgende vaardigheden:
- Verbinding maken.
- Vragen stellen.
- Doorvragen.
- Bezwaren weerleggen.
- Uitgaan van je eigen kwaliteit.
- Omgaan met de prijsdruk.
Studierichting
Om de concurrentie aan te gaan met de internetaanbieders en het gat te dichten dat bestaat tussen de internetaanbieders en de fysieke retailer, dienen verkoopmedewerkers te leren tijdens hun verkoopadviesgesprekken met klanten beter om te gaan met de prijsdruk en het bieden van service.
Dit vereist een andere manier van het voeren van het verkoopgesprek. In de gewenste situatie maakt de verkoper verbinding met de bezoeker, stelt veel vragen, brengt de service en toegevoegde waarde van de winkel onder de aandacht en weerlegt de prijs. In deze training gaan we hier actief op in en zijn de deelnemers in staat het bovenstaande toe te passen, wat zorgt voor het gewenste resultaat.
De training is MBO niveau.
Studiebegeleiding
Theorielessen; Groepsdiscussie; Rollenspel met behulp van een trainer/acteur; Praktijkopdrachten (binnen RIVM richtlijnen); Inclusief e-learning module “Onderzoeken van de koopwens”. Begeleiding tijdens en tussen de trainingsmomenten door is aanwezig c.q. beschikbaar.
Vooropleiding
Geen vooropleiding vereist
Toetsing
1 toetsmoment in de vorm van een formatieve toets. Alle deelnemers die de training succesvol afronden, ontvangen een officieel OVD Opleidingen certificaat.
Resultaat
- Leren ombuigen van een gesprek door goed leren luisteren naar de klant, in je eigen kracht leren staan, oefenen op de winkelvloer en klanttypologie.
- Het voeren van het verkoopgesprek. In de gewenste situatie maakt de verkoper verbinding met de bezoeker, stelt veel vragen, brengt de service en toegevoegde waarde van de winkel onder de aandacht en weerlegt de prijs. In deze training gaan we hier actief op in en zijn de deelnemers in staat het bovenstaande toe te passen, wat zorgt voor het gewenste resultaat.
Interesse in training Effectief Beïnvloeden?
Heeft u een bedrijf of spreekt u namens een bedrijf? Wij bieden deze training ook gratis voor bedrijven aan. Er zijn een aantal voorwaarden:
- De training is incompany.
- Een trainingsgroep bestaat uit gemiddeld 10 personen.
Wij nemen zo snel mogelijk contact met u op om verdere informatie met u te bespreken.
Beschikbare open inschrijvingen
Kies een datum, vul je gegevens in en we sturen je een mail om de inschrijving te voltooien!
Er zijn op dit moment nog geen open inschrijvingen beschikbaar.