Effectief communiceren

Effectief communiceren

U communiceert de hele dag, bewust of onbewust, op uw werk en thuis. Meestal verlopen deze gesprekken naar wens. Maar we hebben allemaal wel eens te maken met een gesprek dat moeizaam verloopt. Oorzaken van een verstoord gesprek kunnen zijn: te snel oordelen, negatieve ervaringen, negatieve eerste indruk, onvoldoende luisteren, te weinig informatie geven of vragen, spanningen, enzovoort. Inzicht krijgen in de communicatie is daarom van groot belang. Vraag u regelmatig af wat het effect van de communicatie is, zowel op uzelf als op de ander. Bedenk vervolgens hoe u daarmee effectief kunt omgaan. Begin bij uzelf en leer vervolgens anderen positief te beïnvloeden.

Doelgroep

Deze ééndaagse training is bestemd voor iedereen die zijn communicatieve vaardigheden wil vergroten.

Inhoud

De volgende vragen worden tijdens de training beantwoord:

  • Welke communicatiestijlen zijn er?
  • Hoe herken ik mijn eigen communicatiestijl?
  • Hoe herken ik de communicatiestijl van de ander?
  • Wat zijn de voor- en nadelen van communicatiestijlen?
  • Hoe houd ik rekening met de communicatiestijl van de ander?
  • Hoe kan ik effectief feedback geven en ontvangen?
  • Hoe kan ik gesprekken beter beïnvloeden?

Resultaat

Na afloop van deze training weet u hoe u communiceert. En u kent niet alleen uw eigen communicatiestijl, u herkent ook de stijl van een ander. U gaat er op een soepele, effectieve manier mee om. Zo bent u bijvoorbeeld in staat om effectief feedback te geven en te ontvangen.

Aanpak

Voorafgaand aan de training krijgt u het verzoek een korte vragenlijst in te vullen. Deze biedt u de gelegenheid uw individuele leerwensen en een praktijkvraag te formuleren. Op basis hiervan spitst de trainer het programma toe op de specifieke vragen en leerwensen van de deelnemersgroep. Ter voorbereiding op de training krijgt u een opdracht toegestuurd. Tijdens de training ontvangt u handvatten om effectiever te communiceren. U vergroot onder andere de volgende competenties: inlevingsvermogen, flexibiliteit, luistervaardigheden, zelfontwikkeling en gespreksvaardigheid. Korte theoretische inleidingen worden steeds afgewisseld met praktijkgerichte oefeningen die gericht zijn op uw situatie. Bij deze oefeningen maken we gebruik van een trainingsacteur.

Incompany

Wij bieden deze training alleen als incompany aan. Wij maken op basis van uw wensen graag een offerte op maat.

Duur

Het betreft een ééndaagse training.

Certificering

Deelnemers die de volledige training met succes hebben afgerond, krijgen een certificaat van OVD Opleidingen.

Meer informatie?OVD Opleidingen

Bel of mail met één van onze opleidingsadviseurs!
Tel: 0318-64 99 99
E-mail: info@ovd-opleidingen.nl

Ja, ik vind dit interessant

Wij gaan voor

%

tevredenheid

Waarom OVD opleidingen?

  • Gespecialiseerd in Retail trainingen en opleidingen
  • Goede prijs/kwaliteit verhouding
  • Doorgangsgarantie trainingen vanaf 4 deelnemers
  • Hoog slagingspercentage
  • Hoge klantwaardering