Klantgericht verkopen

Klantgericht verkopen

In veel branches wordt de concurrentie steeds heviger. Bovendien worden de klanten steeds mondiger en kritischer. Op de prijs van de artikelen valt vaak niet meer zo veel eer te behalen. Het unieke voordeel verplaatst zich naar andere aspecten van het bedrijf, zoals de klantvriendelijkheid en klantgerichtheid van de medewerkers. Het gedrag van medewerkers is van grote invloed op het koopgedrag van de klant. In deze ééndaagse training leert u te denken, te handelen, te reageren en te anticiperen vanuit alle denkbare verkoopsituaties. Vanzelfsprekend staat de klant hierbij centraal.

Doelgroep

Deze ééndaagse training is bestemd voor verkoopmedewerkers die zich (verder) willen ontwikkelen in commercieel en klantgericht optreden in de winkel.

Inhoud

Onderstaande vragen worden beantwoord tijdens de training:

  • Hoe bouw ik een verkoopgesprek op en rond ik dit succesvol af?
  • Hoe bepalend is mijn gedrag voor dat van de klant?
  • Efficiënt inspelen op het gedrag van de klant, hoe doe ik dat?
  • Hoe bepaal ik de behoeften van de klant en hoe speel ik hierop in?
  • Op welke manier pas ik verschillende verkoopstijlen toe?
  • Hoe overwin ik bezwaren?

 

Resultaat

Aan het einde van deze training kunt u uw klanten (nog) beter van dienst zijn. U kunt een goed advies- en verkoopgesprek voeren, omgaan met verschillende typen klanten en omgaan met weerstanden, lastige vragen en bezwaren van klanten. Deze vaardigheden helpen u bij het behalen van optimale verkoopresultaten.

 

Aanpak

Voorafgaand aan de training krijgt u het verzoek een korte vragenlijst in te vullen. Deze biedt u de gelegenheid uw individuele leerwensen en een praktijkvraag te formuleren. Op basis hiervan spitst de trainer het programma toe op de specifieke vragen en leerwensen van de deelnemersgroep. Ter voorbereiding op de training krijgt u een opdracht toegestuurd. Tijdens de training ligt de nadruk op het voeren van verkoopadviesgesprekken. De verhouding tussen theorie en praktijk is ongeveer 20% / 80%. Er wordt gewerkt met een professionele trainingsacteur, die zich verplaatst in de rol van de klant. Hierdoor wordt u geconfronteerd met verschillende klantentypen én met uw eigen handelswijze. U krijgt direct gerichte feedback op uw gedrag. Door oefening ontwikkelt u het gewenste gedrag. Ter afsluiting van de training stelt u een persoonlijk actieplan op, dat u ondersteunt bij het toepassen van het geleerde in de dagelijkse praktijk.

Incompany & open inschrijving

Wij bieden deze training zowel incompany als in de vorm van open inschrijving aan. Indien u interesse heeft in een incompany training, neem gerust contact met ons op via info@ovd-opleidingen.nl of via telefoonnummer 0318 – 649 999.

Duur

Het betreft een ééndaagse training.

 

Certificering

Deelnemers die de volledige training met succes hebben afgerond, krijgen een certificaat van OVD Opleidingen.

Prijsstelling

€ 575,- per deelnemer (excl. BTW en incl. trainingsmateriaal & lunch).

 

Datum en locatie

Deze training zal worden gepland bij voldoende geïnteresseerden. Mocht u interesse hebben, dan kunt u contact met ons opnemen.

Meer informatie?OVD Opleidingen

Bel of mail met één van onze opleidingsadviseurs!
Tel: 0318-64 99 99
E-mail: info@ovd-opleidingen.nl

Ja, ik vind dit interessant

Wij gaan voor

%

tevredenheid

Waarom OVD opleidingen?

  • Gespecialiseerd in Retail trainingen en opleidingen
  • Goede prijs/kwaliteit verhouding
  • Doorgangsgarantie trainingen vanaf 4 deelnemers
  • Hoog slagingspercentage
  • Hoge klantwaardering