Klantgericht werken in coronatijd

Online training Klantgericht werken in coronatijd

“Winkelpersoneel ziet klanten massaal coronaregels negeren en maakt zich zorgen.”

De Peiling: “Steeds meer klanten negeren coronaregels in winkel.”

“Winkelpersoneel ergert zich aan klanten die coronaregels omzeilen.”

“Steeds meer klanten negeren coronaregels in winkels.”

Winkels zijn gedrag klanten zat: ‘Ik moet de hele dag politieagentje spelen’

“Klanten negeren massaal coronaregels in winkels.”

OPEN

INSCHRIJVING

BEDRIJFSGROEP /INCOMPANY

AANVULLENDE INFORMATIE

Op dit moment vraagt de coronasituatie iets anders van medewerkers in de retail. Zij krijgen te maken met richtlijnen voorgeschreven door het RIVM en protocollen vanuit de sector en/of het bedrijf.

OVD Opleidingen leert het winkelpersoneel hoe ze in deze situaties de regie kunnen krijgen en behouden. Dit doen we door bewustwording over wat er gebeurt, wat het intern met henzelf doet en hoe je het kunt beïnvloeden.

Dit heeft alles te maken met gedrag, communicatie, etc. Door het coronavirus en de regels ontstaat zowel bij het winkelpersoneel als bij de klanten ‘spanning’. Vaak gaan mensen dan onbewust anders communiceren. Ze worden vaak directer en kortaf. Dit roept bij de ander weer irritatie op, waardoor die de regie veelal verliest. Ook ontstaat door dit alles veel negatieve energie, wat uitputtend is.

In de winkels hebben we door corona te maken met ander gedrag;
en hoe ga je daar dan het beste mee om?

 

De aangepaste maatregelen gaan nog wel even duren;
dus het is waardevol om goed in te kunnen spelen op de huidige situatie.

Van een nood een deugd maken;
en dat kan, jouw rol in de winkel is belangrijker dan ooit voor verbinding met de klant.

Doelgroep

Ieder werkzaam in een winkel.

Waarom deze online training?

  • Steeds nieuwe en veranderende situaties als gevolg van de coronaregels.
  • Medewerkers staan voor een nieuwe (deel) taak waar ze niet eerder mee te maken kregen.
  • De training biedt extra duidelijkheid en instructie aan medewerkers (en daarmee voor de klanten).
  • Meer verbinding krijgen met klanten door persoonlijk contact.
  • Online, dus minder verlet.
  • Praktijkgericht oefenen met voorbeelden uit de bedrijfssituatie.

Hoe om te gaan met …

  • Hoe spreek je een klant aan die zich niet aan de voorschriften uit het protocol houdt?
  • Hoe ga je om met de reacties van klanten wanneer je hen hebt aangesproken en zij het er niet mee eens zijn?
  • Hoe blijf je jezelf terwijl er tegelijkertijd iets nieuws van je wordt verwacht?
  • Hoe geef je je medewerker tips en adviezen terwijl de werkdruk hoog is?
  • Spreek je een collega aan wanneer je merkt dat de regels uit jullie protocol niet worden opgevolgd? En hoe doe je dat dan?
  • Hoe maak je de klant duidelijk wat bij jou in de winkel de regels zijn?

Trainingsonderwerpen

  • Contact maken met je klant
  • Hoe maak je coronaregels bespreekbaar
  • Communicatie verbaal en non-verbaal
  • Omgaan met emotie (wederzijds begrip, meeveren, empathie)
  • Oefenen met veel voorkomende situaties
  • Collegiaal feedback geven en krijgen

 

Groepsgrootte

De training kent een minimale groepsgrootte van 4 deelnemers en een maximum van 15 deelnemers.

Duur

De training bestaat uit één dagdeel van 1,5 tot 2 uur

Tarief

€ 125,- per deelnemer (excl. btw)

Incompany en open inschrijving

Wij bieden deze opleiding zowel incompany als in de vorm van open inschrijving aan.

Interesse/aanmelden

Heeft u interesse of wilt u één of meerdere deelnemers aanmelden, neem dan contact op met Silvia van Echtelt of Karin van Dreumel via 088-0084570 of info@ovd-opleidingen.nl.

Wilt u liever dat wij contact met u opnemen? Klik dan op de interesse knop boven de tekst en laat uw gegevens achter.