Klantgerichte verkoop plus

Inclusief DISC-analyse

Aan het eind van de training ben je in staat het maximale uit het verkoopproces te halen, waarbij de klant als fan centraal staat.

Algemene informatie

De training wordt gegeven door één van de enthousiaste en ervaren trainers van OVD Opleidingen. De training bestaat uit een combinatie van theorie, praktijkopdrachten, e-learning en actieve werkvormen.

Deze training bevat 1 dagdeel waarin je gaat oefenen met een ervaren trainingsacteur.

Doel

Aan het eind van de training ben je in staat het maximale uit het verkoopproces te halen, waarbij de klant als fan centraal staat.

Doelgroep

Deze praktijkgerichte training is bedoeld voor alle medewerkers in de consumentenverkoop die een actieve, uitvoerende rol hebben in de verkoop en meer rendement willen halen uit hun contacten met klanten. (B2C)

Inhoud

In deze training leer je op een klantgerichte wijze denken en handelen en het maximale te halen uit het verkoopproces. Onderwerpen die aan de orde komen:

  • Jouw sterktes en zwaktes als verkoper
  • Klanttypen
  • Klantverwachting en klantbeleving
  • Fasen van een verkoopgesprek
  • Communicatie
  • Officiële DISC-analyse, incl. uitgebreid persoonlijk rapport en toelichting

 

Toelating

Om maximaal rendement uit de training te halen is tenminste één jaar ervaring als verkoopmedewerker wenselijk (mbo3 eerste verkoper of vergelijkbaar).

Certificering

De training wordt afgerond met een officieel OVD Opleidingen certificaat.

Trainingsduur

3 dagen training en circa 6 uur thuisstudie.

Toetsing en afronding

E-learning opdracht met een toets. 

Begeleiding en ondersteuning

Online intake per deelnemer; Rollenspel; theorielessen; Praktijkopdrachten (binnen RIVM richtlijnen); Online beschikbaar trainingsmateriaal als ondersteuning en naslagwerk. Begeleiding tijdens en tussen de trainingsmomenten door is aanwezig c.q. beschikbaar.

Prijsstelling

€ 1.650,- per deelnemer.