Omgaan met lastige situaties en agressie

Omgaan met lastige situaties en agressie

Steeds vaker worden winkelmedewerkers geconfronteerd met boze of agressieve klanten. Deze klanten kunnen het u behoorlijk lastig maken. Een botte opmerking of actie kan vernederend of pijnlijk zijn. Maar u kunt ook te maken krijgen met geweld, dat helaas steeds vaker voorkomt. Om in dit soort situaties escalatie te voorkomen, moet u professioneel kunnen optreden.

Doelgroep

Deze ééndaagse training is bestemd voor medewerkers die te maken (kunnen) krijgen met lastige situaties en agressie.

Inhoud

De volgende vragen worden tijdens de training beantwoord:

  • Wanneer is er sprake van agressie?
  • Hoe kan ik agressie voorkomen?
  • Wat wil iemand met agressief gedrag zeggen en bereiken?
  • Wat is de invloed van communicatie op agressie?
  • Hoe herken ik mijn eigen spanning en emoties?
  • Hoe ga ik om met emoties van mijzelf en de ander?
  • Hoe kan ik agressie ombuigen (de-escalatie)?
  • Wat is het agressieprotocol?
  • Hoe verwerk ik negatieve ervaringen?

Resultaat

Na de training bent u in staat om lastige situaties en verschillende vormen van agressie te herkennen, te voorkomen en effectief te hanteren.

Aanpak

Voorafgaand aan de training krijgt u het verzoek een korte vragenlijst in te vullen. Deze biedt u de gelegenheid uw individuele leerwensen en een praktijkvraag te formuleren. Op basis hiervan spitst de trainer het programma toe op de specifieke vragen en leerwensen van de deelnemersgroep. Ter voorbereiding op de training krijgt u een opdracht toegestuurd.

Tijdens de training komen de oorzaken van lastige situaties en agressie aan bod. U leert hoe u ze kunt voorkomen, herkennen en hanteren. Met behulp van een professionele acteur oefent u in verschillende praktijksituaties. Regelmatig staat u stil bij wat er precies gebeurt en hoe u het best kunt reageren om escalatie te voorkomen.

Incompany & open inschrijving

Wij bieden deze training zowel incompany als in de vorm van open inschrijving aan. Indien u interesse heeft in een incompany training, neem gerust contact met ons op via opleidingen@ovd.nl of via telefoonnummer 0318 – 649 999.

Duur

Het betreft een ééndaagse training.

Certificering

Deelnemers die de volledige training met succes hebben afgerond, krijgen een certificaat van OVD Opleidingen.

Prijsstelling

€ 475,- per deelnemer (excl. BTW en incl. trainingsmateriaal & lunch).

 

Data en locaties

Locatie Haaren (NBr.) en Venlo: deze training zal gepland worden bij voldoende geïnteresseerden. Mocht u interesse hebben, neem dan contact met ons op.

 

Fantastische training! Veel aan gehad en kan vele dingen toepassen.

Viet Weijers, Big Bazar

Top trainers! Je leert er echt iets van en kunt het ook toepassen in de praktijk.

Käthy Schoevers, Big Bazar

Meer informatie?OVD Opleidingen

Bel of mail met één van onze opleidingsadviseurs!
Tel: 0318-64 99 99
E-mail: info@ovd-opleidingen.nl

Ja, ik vind dit interessant

Wij gaan voor

%

tevredenheid

Waarom OVD opleidingen?

  • Gespecialiseerd in Retail trainingen en opleidingen
  • Goede prijs/kwaliteit verhouding
  • Doorgangsgarantie trainingen vanaf 4 deelnemers
  • Hoog slagingspercentage
  • Hoge klantwaardering