Selecteer een pagina

COMMERCIEEL MANAGEMENT

 

Alle aspecten die van invloed zijn op commercieel management

Deelnemers krijgen in deze module inzage welke aspecten daadwerkelijk noodzakelijk zijn om als manager alle commerciële aangelegenheden op de juiste manier uit te voeren en een onderdeel te laten zijn van het winkelmanagement. Onderwerpen zijn: marketing, pr, presentatie, netwerken, lokal Hero zijn, concurrentie, acties etc.

AANMELDEN:

Deze training duurt 3 lesdagen.

Totale studiebelasting is 45 uur.

€ 1.250/pp

Algemene info

De training wordt gegeven door één van de enthousiaste en ervaren trainers van OVD Opleidingen. De training bestaat uit een combinatie van theorie, praktijkopdrachten, e-learning en actieve werkvormen.

Doelgroep: Deze training is bedoeld voor (assistent) managers van een bouwmarkt of tuincentrum, filiaal/vestigingsmanagers en voor afdelingsmanagers die door willen groeien.

Doel: Aan het eind van de training weet je welke aspecten van invloed zijn op commercieel management en kun je concreet aan de slag om verbeteringen ten aanzien van commerciële acties, marketing en pr door te voeren.

Inhoud

Deelnemers leren in deze training wat noodzakelijk is om als manager alle commerciële activiteiten af te stemmen op de markt en de eigen formule en dit een onderdeel te laten zijn van het winkelmanagement. Onderwerpen zijn:

  • Marktgebied.
  • Marktaandeel.
  • Concurrentie.
  • Assortimentsopbouw.
  • Marge en prijs.
  • Winkelinrichting.
  • Promotie.
  • Mediaplan.

De training bestaat uit:

  • Klassikale lesuren.
  • Individuele persoonlijke begeleiding en ondersteuning.
  • Virtuele lessen, e-learningmodules met digitaal lesmateriaal.
  • Workshop, webinar en eindopdracht.

De e-learningmodules ‘Promotie als marketingstrategie’ en ‘Duurzaam ondernemen’ worden verzorgd door Icademy B.V., de overige trainingscomponenten door OVD Opleidingen B.V.

Studiebegeleiding

Theorielessen, groepsdiscussie, praktijkopdracht, inclusief e- learning modules gericht op commerciële ontwikkeling. Begeleiding tijdens en tussen de trainingsmomenten door is aanwezig c.q. beschikbaar.

Studierichting

De deelnemer leert zorg te dragen, samen met de bedrijfsleider/ ondernemer, voor de bedrijfsverzorging en artikelpresentatie volgens voorschriften en richtlijnen zodanig dat de bouwmarkt/ het tuincentrum een goede, herkenbare uitstraling heeft en hiervan een stimulerende werking uitgaat naar de verkoop van artikelen.
De training is mbo4-niveau.

Vooropleiding

Minimaal mbo3-niveau.

Toetsing

Deelnemers maken als opdracht een promotieplan voor de eigen vestiging/filiaal. E-learning opdracht met een toets. De training wordt afgerond met een officieel OVD Opleidingen certificaat.

Resultaat

  • Een (aankomend) bouwmarkt-/tuincentrummanager leert op een strategisch niveau naar alle zaken rondom personeel te handelen.
  • De manager weet welke aspecten van invloed zijn op commercieel management en kan concreet aan de slag om verbeteringen ten aanzien van commerciële acties, marketing en pr door te voeren.