COMMERCIËLE VAARDIGHEDEN EN SALESTRAINING IN DE B2B MARKT
lEER OM OP EEN EFFECTIEVE EN EFFICIËNTE wijze een salesgesprek te voeren
In deze training gaat de deelnemer oefenen met het voeren van commerciële vaardigheden die hij tegenkomt in de werkpraktijk. De theorie die aangereikt wordt, dient als basis voor deze oefeningen.
AANMELDEN:
Deze training duurt 3 lesdagen. (inclusief 1 dagdeel acteur)
Totale studiebelasting is 45 uur.
€ 1.250/pp
Algemene info
De training wordt gegeven door één van de enthousiaste en ervaren trainers van OVD Opleidingen. De training bestaat uit een combinatie van theorie, praktijkopdrachten, e-learning en actieve werkvormen.
Deze training bevat 1 dagdeel waarin je gaat oefenen met een ervaren trainingsacteur.
Doelgroep: Vertegenwoordigers, accountmanagers en commercieel medewerkers buitendienst.
Doel: In deze training gaat de deelnemer oefenen met het voeren van commerciële vaardigheden die hij tegenkomt in de werkpraktijk. De theorie die aangereikt wordt, dient als basis voor deze oefeningen. De deelnemer ervaart hoe hij zichzelf, het product of dienst en de organisatie naadloos laat aansluiten bij de belangen en behoeften van de klanten. Hiervoor doorloopt hij een commercieel proces.
Aan het eind van de training heb je goed inzicht in:
- De essenties van het opbouwen en onderhouden van klantrelaties.
- Het bijbehorende verkoopproces.
En ben je in staat:
- Het maximale uit de relatie met bestaande en nieuwe afnemers te halen.
- Aan jouw bedrijf goede input te geven over de behoeften en wensen van de klant.
Inhoud
De training brengt inzicht en kennis in de onderwerpen, en hun onderlinge samenhang, die van belang zijn voor het opbouwen en behouden van klantrelaties.
Onderwerpen die aan de orde komen zijn o.a.:
- De eerste indruk bij de klant.
- Contact maken.
- De emotionele gelaagdheid van een gesprek.
- Passende houding en gedrag per moment.
- Opbouw en structuur van een commercieel gesprek.
- Het verkennende en het doelgerichte gesprek.
- Behoefte van de klant inventariseren.
- De fases van beslissing, het ja-ritme.
- Closing the deal.
- Timing: stoppen of doorgaan, de relatie met de klant.
- Omgaan met verschillende klanttypen.
- Omgaan met bezwaren en weerstanden.
- Houding en gedrag.
De training bestaat uit:
- Klassikale lesuren.
- Individuele persoonlijke begeleiding en ondersteuning.
- Virtuele lessen, e-learningmodules met digitaal lesmateriaal.
- Workshop, webinar en eindopdracht.
De e-learningmodules (w.o. ‘Klanttypen’ en ‘Ultieme klantgerichtheid voor leidinggevenden’) worden verzorgd door Icademy B.V., de overige trainingscomponenten door OVD Opleidingen B.V.
Studiebegeleiding
Theorielessen, groepsdiscussie, rollenspel met behulp van een acteur; Praktijkopdrachten; Inclusief e-learning module ‘Klanttypen’. Begeleiding tijdens en tussen de trainingsmomenten door is aanwezig c.q. beschikbaar.
Studierichting
De deelnemer leert zijn commerciële vaardigheden te herkennen en toe te passen; structuur geven aan het commerciële proces; sturing geven aan effectief koopproces; omgaan met bezwaren, weerstanden en klachten. De training is mbo4-niveau.
Vooropleiding
Minimaal mbo3-niveau.
Toetsing
E-learning opdracht met een toets. De training wordt afgerond met een officieel OVD Opleidingen certificaat.
Resultaat
- De deelnemer leert in gesprekken met de klant duidelijker over te komen, zijn persoonlijke effectiviteit te vergroten en regie te nemen en te behouden in het verkoopproces.
- De deelnemer is in staat op een effectieve en efficiënte wijze een salesgesprek met een klant te voeren en goed af te ronden.
Interesse in de Commerciële vaardigheden en salestraining in de b2b markt?
Heeft u een bedrijf of spreekt u namens een bedrijf? Er zijn een aantal voorwaarden:
- De training is incompany.
- Een trainingsgroep bestaat uit gemiddeld 10 personen.
Wij nemen zo snel mogelijk contact met u op om verdere informatie met u te bespreken.