Selecteer een pagina

VERKOOPTRAINING RETAIL

 

Alle aspecten die van invloed zijn op verkopen in de retail

De klant als fan; om van klant naar fan te komen zijn medewerkers van essentieel belang. Door middel van onze unieke matrix krijgen de deelnemers in één oogopslag het verkoop-/adviesproces te zien.

AANMELDEN:

Deze training duurt 3 lesdagen.

Totale studiebelasting is 45 uur.

€ 1.250/pp

Algemene info

De training wordt gegeven door één van de enthousiaste en ervaren trainers van OVD Opleidingen. De training bestaat uit een combinatie van theorie, praktijkopdrachten, e-learning en actieve werkvormen.

Deze training bevat 1 dagdeel waarin je gaat oefenen met een ervaren trainingsacteur.

Doelgroep: Deze training is bedoeld voor alle professionele verkoopmedewerkers in de retail die meer willen halen uit hun contacten met klanten (verkopers, winkelpersoneel, filiaalmanagers en kassamedewerkers).

Doel: Aan het eind van de training ben je in staat het maximale uit het verkoopproces te halen, waarbij de klant als fan centraal staat.

Studierichting

De deelnemer leert op een klantgerichte wijze denken en handelen; het maximale te halen uit het verkoopproces, waarbij de 5 gouden regels voor klantgericht verkopen van toepassing zijn. Hierbij worden de Kiper matrix, LSD en het verkoop-/adviesproces toegepast. De training is mbo3-niveau.

Inhoud

In deze training leer je op een klantgerichte wijze denken en handelen en het maximale te halen uit het verkoopproces. Onderwerpen die aan de orde komen:

  • Jouw sterktes en zwaktes als verkoper.
  • Klanttypen.
  • Klantverwachting en klantbeleving.
  • Fasen van een verkoopgesprek.
  • Communicatie.

De training bestaat uit:

  • Klassikale lesuren.
  • Individuele persoonlijke begeleiding en ondersteuning.
  • Virtuele lessen, e-learningmodules met digitaal lesmateriaal.
  • Workshop, webinar en eindopdracht.

De e-learningmodule ‘Ultieme klantgerichtheid’ wordt verzorgd door Icademy B.V., de overige trainingscomponenten door OVD Opleidingen B.V.

Studiebegeleiding

Theorielessen, groepsdiscussie, rollenspel met behulp van een acteur (praktijkopdrachten), inclusief e-learning modules ‘Klanttypen’. Begeleiding tijdens en tussen de trainingsmomenten door is aanwezig c.q. beschikbaar

Vooropleiding

Geen vooropleiding vereist.

Toetsing

E-learning opdracht met een toets. De training wordt afgerond met een officieel OVD Opleidingen certificaat.

Resultaat

  • Door middel van onze unieke matrix krijgen de deelnemers in één oogopslag inzicht in het verkoop-/adviesproces. Bij ieder onderdeel van dit proces is een handeling belangrijk. Met onze training doorlopen deelnemers dit gehele proces en krijgen zij de tools en vaardigheden om op iedere positie de juiste keuze te maken en daarmee passend te handelen.
  • De deelnemer is in staat het maximale uit het verkoopproces te halen, waarbij commercieel bewustzijn en de klant als fan centraal staan.