Verkoopadviseur

aan huis

De stap naar thuisverkoop

Aan het einde van deze training ben je je bewust van de bijzondere aspecten van verkoop aan huis versus verkoop in een winkel.

Algemene informatie

De training wordt gegeven door één van de enthousiaste en ervaren trainers van OVD Opleidingen. De training bestaat uit een combinatie van theorie, praktijkopdrachten, e-learning en actieve werkvormen.

Doelgroep

Je werkt als verkoopmedewerker in een winkel en gaat de stap maken om klanten bij hen thuis te gaan adviseren.

Doel

Aan het einde van deze training ben je je bewust van de bijzondere aspecten van verkoop aan huis versus verkoop in een winkel. Daarmee kun je de klant op deskundige en respectvolle wijze van dienst zijn.

Duur

2 dagen training en circa 4 uur thuisstudie.

Inhoud

Tijdens deze training komen de volgende onderwerpen aan bod:

  • Verschillende klanttypes.
  • De klant in zijn privé-omgeving.
  • De verschillende fasen van het verkoopgesprek.
  • DISC: hoe denkt je klant? En hoe kun je daarop inspringen?
  • Jouw sterktes en zwaktes als verkoper.
  • Klantverwachting en klantbeleving.
  • De juiste communicatie bij de klant thuis.

Deze training bevat 1 dagdeel waarin je gaat oefenen met een ervaren trainingsacteur.

Groepsgrootte

De training kent een minimale groepsgrootte van 6 deelnemers en een maximum van 12 deelnemers.

Toelating

Om maximaal rendement uit de training te halen beschik je minimaal over MBO3 werk- en denkniveau en heb je enige verkoopervaring in een winkel.

Toetsing en afronding

E-learning opdracht met een toets.

Prijsstelling

€ 695,- per deelnemer.

Certificering

Alle deelnemers die de training met succes afronden ontvangen een gepersonaliseerd OVD Opleidingen certificaat.

TRAINING

Medium

695/pp

2 dagen training (verschillende dagen), waarvan 1 dagdeel inclusief acteur

  • Verschillende klanttypes.
  • De klant in zijn privé-omgeving.
  • De verschillende fasen van het verkoopgesprek.
  • DISC: hoe denkt je klant? En hoe kun je daarop inspringen?
  • Jouw sterktes en zwaktes als verkoper.
  • Klantverwachting en klantbeleving.
  • De juiste communicatie bij de klant thuis.