Selecteer een pagina

de bosrand

“Bij deze trainingen werd echt op de materie ingegaan”

Marjon jonker

HR manager bij De Bosrand

Tuincentrum De Bosrand is een familiebedrijf waar naast oprichters Koos en Marja van Haaster ook hun zes kinderen actief zijn. Het gevarieerde trainingenpakket van het gesubsidieerde NL Leert Door-programma van OVD Opleidingen werd met enthousiasme ontvangen en al snel werd besloten om zich in te schrijven voor de verkooptraining en de trainingen Zelfmanagement & Leiderschap en Groene Klimaatpleinambassadeur. Die werden door circa 70 medewerkers gevolgd.

Tuincentrum De Bosrand werd in 1980 opgericht in Wassenaar. Inmiddels heeft het bedrijf vijf vestigingen en maken er tevens drie kwekerijen en twee groothandels deel van uit. “Daardoor kunnen we dagelijks vers groen in onze winkels aanbieden”, merkt HR-manager Marjon Jonker op. Naast het groen heeft De Bosrand tevens een uitgebreid tuin- en sfeerassortiment en producten voor dieren. Op piekmomenten werken er tot 500 medewerkers.

Enthousiasme

Om de klant goed van dienst te kunnen zijn volgen die medewerkers trainingen. Via Tuinbranche Nederland werd het bedrijf gewezen op het gesubsidieerde trainingenpakket NL Leert Door van OVD Opleidingen. “Bij Tuinbranche Nederland waren ze daar heel enthousiast over en dat enthousiasme sloeg over op onze CEO Kim van Haaster toen ze zich in de mogelijkheden ging verdiepen”, maakt Marjon duidelijk. “Daarna ben ik met de bedrijfsleiders in gesprek gegaan over welke trainingen het beste bij ons zouden passen, waar behoefte aan was. Dat werden de verkooptraining en Zelfmanagement & Leiderschap en Groene Klimaatpleinambassadeur.”

rollenspel

Die trainingen zijn volgens Marjon door de deelnemers bijzonder goed ontvangen. “We hebben ze na afloop geëvalueerd en de reacties waren zonder meer positief. Onder meer het rollenspel met een acteur maar ook praktijksituaties in de winkel hebben voor nieuwe inzichten gezorgd. De deelnemers hebben zichzelf geanalyseerd en zich onder andere de vraag gesteld hoe de klant eigenlijk naar ze kijkt.”

korte lijnen

Ook de training Groene Klimaatpleinambassadeur werd als zeer leerzaam ervaren, geeft ze aan. “Als groen bedrijf wil je op het vlak van duurzaamheid natuurlijk zo optimaal mogelijk presteren. Onder meer door klanten goede tips te geven. Die kennis is dankzij deze training weer verder uitgebreid.” Positief vindt Marjon daarnaast de diepgang van de trainingen. “We hebben in het verleden wel vaker medewerkers laten deelnemen aan korte trainingen, maar bij deze trainingen van OVD Opleidingen werd echt op de materie ingegaan. Er werd ook meegenomen wat specifiek voor ons bedrijf nuttig was. Bovendien, wij als familiebedrijf zijn gewend snel te schakelen en te communiceren via korte lijnen, een kenmerk dat ik bij hun ook terug zag. Dus ja, als er in de toekomst weer sprake is van trainingen zullen we ons zeker tot OVD Opleidingen richten.”

 

Dit is een gemiddelde beoordeling op basis van de Net Promoter Score. De beoordeling is tot stand gekomen tijdens de uitvoering van de NL Leert Door trainingen 2020/2021.

088 – 008 45700
info@ovd-opleidingen.nl