Selecteer een pagina

jumbo golf & hockey

“Dankzij de training kunnen we klanten nog beter en gerichter van dienst zijn”

nicole van deursen

HR manager bij Jumbo Golf & Hockey

Een aantal collega’s van Jumbo Golf & Hockey volgde een van de trainingen uit het gesubsidieerde NL Leert Door-pakket van OVD Opleidingen. Tot grote tevredenheid.

De succesformule van Jumbo Supermarkten wordt voortgezet in de golf- en hockeysport. “Het assortiment van deze twee sporten sluit goed op elkaar aan en we spreken er een soortgelijke doelgroep mee aan”, vertelt HR-manager Nicole van Deursen. Ze legt uit dat in deze stores en online de Jumbo Golf & Hockey-formule geldt. “We voeren een breed, divers kwaliteitsassortiment tegen lage prijs en met een uitstekende service. De stores zijn royaal van opzet, en er werkt gespecialiseerd personeel.”

OPTIMAAL

De collega’s krijgen vaak eigen trainingen, onder meer via leveranciers. Maar na een tip van belangenorganisatie INretail besloot Nicole zich te verdiepen in de mogelijkheden die OVD Opleidingen bood. “Na het aanbod te hebben doorgekeken, waren we van mening dat de verkooptraining het beste aansloot bij onze behoefte. Daarop hebben we contact gezocht met OVD Opleidingen. Naar aanleiding van onze wensen gaven zij het advies een tweedaagse training te volgen; op die manier konden we het beste resultaat bereiken.”

PRAKTIJKVOORBEELDEN

Nicole kijkt met tevredenheid terug op de training. Gelukkig, zegt ze, kon die fysiek worden gegeven en hoefde het niet online. “Daardoor kun je gerichter op praktijkvoorbeelden ingaan.” Er namen tien collega’s deel en die hebben volgens haar hun vaardigheden op een aantal punten weten te verbeteren. “Door op praktijksituaties in te gaan hebben de deelnemers een aantal handvatten aangereikt gekregen waarmee ze klanten nog gerichter en beter van dienst kunnen zijn. De trainingen waren heel persoonlijk en goed opgebouwd. En dankzij de goede feedback kunnen onze collega’s zich nu een beter beeld vormen van hoe de klant naar hen kijkt. Dat is als heel positief ervaren.”

ANDERE INSTEEK

Die positieve ervaring zou volgens Nicole zomaar tot een vervolg kunnen leiden. “Zoals gezegd, we hebben regelmatig trainingen maar die zijn dan vaak van leveranciers en gaan meestal over productkennis. De trainingen van OVD Opleidingen hebben een andere insteek en dat is goed bevallen. Productkennis is belangrijk, maar het trainen van andere kwaliteiten eveneens.”

 

Dit is een gemiddelde beoordeling op basis van de Net Promoter Score. De beoordeling is tot stand gekomen tijdens de uitvoering van de NL Leert Door trainingen 2020/2021.

088 – 008 45700
info@ovd-opleidingen.nl