Waarom de retail springlevend is en dat ook blijft

Bericht Retail springlevend Website

Datum: 24-08-2021
Onderwerp: De retail is springlevend
Publicatie: OVD Opleidingen

Mensen houden niet alleen van winkels om te kunnen winkelen, maar ook omdat winkels toebehoren tot het Nederlandse straatbeeld. Fysieke winkels zullen niet gaan verdwijnen uit dit straatbeeld. Sterker nog, er is een toenemende maatschappelijke druk om winkels open te houden. Dit blijkt uit een onderzoek van MarketResponse onder duizenden Nederlanders.

Opvallende uitkomsten van het onderzoek

  • Ongeveer twee derde (67%) van de ondervraagden is bereid om de fysieke winkels te steunen en houdt rekening hiermee tijdens de aankoop van een nieuw product.
  • 85% van de ondervraagden zou het jammer vinden wanneer winkels verdwijnen uit het bekende straatbeeld.
  • 69 procent van de ondervraagden verwacht na de coronacrisis weer evenveel te gaan winkelen als voorheen. 12% verwacht dit niet en is het hier dus niet mee eens.
  • Ongeveer twee derde kan niet wachten tot ze weer kunnen winkelen als voorheen (zonder wachtrijen, anderhalve meter afstand en andere beperkingen).

Expert aan het woord

Fred Roodbeen van MarketResponse concludeert dat de lange termijn groei van de E-commerce niet uit zal blijven. Maar op basis van het uitgevoerde onderzoek valt te concluderen dat er een sterke terugkeer naar fysiek shoppen zal plaatsvinden. Dit samen met de uitgestelde uitgaven van de consumenten voorziet Roodbeen een ware inhaalslag wanneer alle beperkingen zijn verdwenen.

Goede oude tijd

Fred Roodbeen van MarketResponse concludeert dat de lange termijn groei van de E-commerce niet uit zal blijven. Maar op basis van het uitgevoerde onderzoek valt te concluderen dat er een sterke terugkeer naar fysiek shoppen zal plaatsvinden. Dit samen met de uitgestelde uitgaven van de consumenten voorziet Roodbeen een ware inhaalslag wanneer alle beperkingen zijn verdwenen.

What’s next

Op basis van het onderzoek valt te zeggen dat de toekomst van de retail er rooskleurig uitziet. De consument gaat weer winkelen en fors ook. Aan de retail de taak en ook de kans om de consument te belonen voor zijn trouw. Geef de consument wat hij wil, wees deskundig, denk mee en geef de service die hij wil. Op deze manier zal de Nederlandse consument een unieke ervaring beleven, die niet kan opboksen tegen de groeiende e-commerce.

Bron: https://www.marketingfacts.nl/berichten/de-retail-is-springlevend-en-blijft-dat-ook/